top of page
  • תמונת הסופר/תyuvaloz55

להסתכל טוב טוב במראה

*כל הסטטיסטיקות נכונות ליום רביעי בערב ה-19 בדצמבר 2018.


ב-15 בדצמבר נפתחה עונת הטריידים (זהו התאריך שבו אפשר להעביר בטרייד שחקנים שחתמו על חוזה בקיץ האחרון) והעונה היא נפתחה במפץ גדול עם הפיאסקו בטרייד של מרשון/דילון ברוקס. אבל אם אנחנו מדברים גלויות, יש שם אחד שמעניין בעונת המלפפונים המוזרה הזו וזהו אנתוני דייוויס. יש עוד כוכבים בליגה שנמצאים בסיטואציות לא אידיאליות, שחקנים שנבחרו לאול-סטאר ויכולים בסיטואציה אחרת להפיק מעצמם יותר. ג'ון וול, בראדלי ביל או קווין לאב קופצים לראש, אבל הם לא באמת דיפרנס מייקרס.

לאב הוא כבר לא הכוכב שהוא היה במינסוטה וגם אז הוא לא הגיע אף פעם לפלייאוף. מאז הוא נאלץ לשכתב מחדש את הקוד שלו ולהפוך לשחקן משנה תחת המשטר של לברון ג'יימס והעונה לא יצא לנו עדיין לראות האם הוא מסוגל לשחזר את הקוד שלו מהעבר.

וול נראה מעבר לשיא, שזה חבל כי החוזה הגרוטסקי שלו עדיין לא נכנס לתוקף (הוא הולך להרוויח 46.9 מיליון דולר בעונת 2022-23. תחשבו על זה רגע). הוא לא מתאמץ בהגנה ונראה שלחדר ההלבשה שלו בוושינגטון כבר נמאס ממנו, אבל כנראה שאין אף קבוצה ביקום שתהיה מוכנה לקחת על עצמה את החוזה של וול. למרות שמדי פעם הוא נותן תצוגה שמזכירה שהוא עדיין אול-סטאר (כמו נגד הלייקרס השבוע) זה לא מצדיק את הסכומים שהוא הולך להרוויח.

ביל הוא אופציה מעניינת כי הוא רק בן 25 והחוזה שלו לא קטסטרופלי, בטח כשמתחשבים בעקומת השיפור שעוד כנראה תהיה לו בשנים הקרובות. הבעיה היא שאין לוושינגטון תמריץ להיפטר מביל לפני שהיא נפטרת מוול, וגם אם כן, האם ביל יכול להיות השחקן השני הכי טוב בקונטנדרית? אני לא אומר שזה לא יכול לקרות, אבל אני לא חושב שאם הוא מגיע ללייקרס במקום ברנדון אינגרם הם פתאום הופכים להיות הקבוצה השנייה בטיבה בקונפרנס (התואר הזה שייך לדנבר עד הודעה חדשה).

זה לא המצב עם דייוויס. אם דייוויס עובר עכשיו לפסודו-קונטנדרית כמו הלייקרס או הסלטיקס, זה משנה את התמונה. הוא עד כדי כך טוב. רק בשביל שנהיה על אותו גל, אנחנו מדברים על שחקן של 28 ו-12, עם חטיפה וחצי למשחק וכמעט 3 חס' למשחק. אם זה לא מספיק, העונה הוא הוסיף אלמנט חדש למשחק שלו והוא מוסר כמעט 5 אסיסטים למשחק (שזו הכפלה של שיא הקריירה הקודם שלו). הוא קולע שלשות באחוז סביר לביג-מן (32.4%), הוא לא מגבלה מהעונשין (81.9%) וכאשר הוא על המגרש, הוא מכתיב את כללי המשחק התקפית.

ההגנה חייבת להתייחס אליו ולאיום שלו בפיק-אנד-רול. אלווין ג'נטרי פיתח מלא דרכים למקסם את היתרונות הקטנים שדייוויס מאפשר לו (העונה ג'נטרי מריץ גם Spain Pick and Roll רק כדי להיות מרושע להגנות) ואם אתם עדיין לא מבינים על מה כל העניין, מזל שיש אנשים קדושים ברחבי האינטרנט שעורכים סרטונים של דקות ארוכות שמראים כמה AD קטלני בפיק-אנד-רול.



אבל ההשפעה של דייוויס היא לא רק במספרים היבשים. כאשר הוא על הספסל ה-Net Rating של השקנאים פחות טוב ב-15.9 נק' ל-100 פוזשנים. כאשר הוא על המגרש (ביחד עם ג'רו הולידיי) הפליקנס הם קבוצת פלייאוף לכל דבר, אפילו קבוצה שיכולה לחלום ברצינות על יתרון ביתיות. לעומת זאת, כאשר הוא על הספסל, זו אחת הקבוצות החלשות בליגה.

"למען האמת, עם כל העבודה שלו בקיץ, אני לא מופתע שהוא חוזר עם משהו חדש במשחק שלו או אם הוא מוסיף יותר משקל או שרירים מהפעם הקודמת שהוא היה על המגרש. אני חושב שהוא יכול להיות אפילו יותר טוב" כך אמר ג'נטרי בראיון מוקדם יותר העונה, קצת אחרי שאמר שלא יעביר את דייוויס בטרייד, גם לא בשביל ביונסה.



אלא שיכול להיות שהגיעה השעה. במקום שדייוויס ישפיע לטובה על שאר הקבוצה וימשוך אותה למעלה, יש תחושה שהאימפוטנציה של הרוסטר מסביבו מורידה אותו למטה. בעונה שעברה זה לא היה המצב. לאחר הפציעה של דמרקוס קאזינס דייוויס לקח אחריות והוביל את הפליקנס לריצה מטורפת שהסתיימה במקום השישי במערב ועם הדחה מכובדת בסיבוב השני. בתקופה הזו לפליקנס הייתה התקפת טופ 10 בליגה אבל לא פחות חשוב, הגנת טופ 5. דייוויס הפך להיות בולדוזר הגנתי והיריבים קלעו מולו באזור הטבעת ב-50.9% בלבד. על פני עונה שלמה רק 3 שחקני רוטציה העמידו נתון כזה. ביחד עם התמנוניות של הולידיי ועזרה מאמקה אוקפור הפליקנס הפכו להיות קבוצה מאיימת בשני צידי המגרש.

בקיץ הפליקנס החליטו להמשיך עם המודל שעבד ללא קאזינס ולא עשו שינויים קונספטואליים בסגל שלהם. כתוצאה מכך הציפייה הייתה שהמגמה תימשך אל תוך העונה הנוכחית, אלא שקרוב ל-30 משחקים לתוך העונה יכול להיות שהגיע הזמן של הפליקנס להודות שהקבוצה מהחצי השני של 2017/18 כבר לא איתנו.

הפליקנס מדורגים במקום ה-23 בליגה ביעילות הגנתית (לפי Cleaning the Glass) והאחוזים של היריבות שלהם משמעותית גבוהים יותר מבעונה שעברה (בתקופה ללא בוגי). סיבה מרכזית לכך היא שהגנת הפרימטר שלהם היא חלשה ויריבים חודרים יחסית בקלות לצבע, מה שמקשה על דייוויס להגן על הטבעת באפקטיביות (העונה הוא מגן על הטבעת ב-58.7% על אותה כמות זריקות, הדרדרות משמעותית). בנוסף, הפליקנס מאפשרים ליריבות שלהם לזרוק כמעט 8% מהזריקות שלהם מהפינה, הזריקה הכי יעילה בכדורסל, עלייה של 2 נקודות שלמות מהעונה שעברה. אף קבוצה לא אפשרה עלייה גדולה יותר בכמות הזריקות מהאזור הזה חוץ מיוטה, טורונטו ודנבר (שזו אחת הסיבות מדוע זה לא חד משמעי שדנבר היא הקבוצה השנייה בטיבה בקונפרנס).

זה זמן טוב להזכיר שהפליקנס פותחים בחמישייה עם טים פרייז'ר (שחקן שהיה בלי קבוצה תקופה ארוכה בעונה שעברה) וסולומון היל (AKA חוזה גרוע מקיץ 2016 מס' 94). יכול להיות שאם אלפריד פייטון יחזור בריא והם ימצאו עוד שחקן כנף אחד נורמלי (טרבור אריזה היה פספוס מבחינתם) זה ייצב את הספינה, אבל פייטון אף פעם לא נשאר בריא לאורך זמן והשוק לשחקני כנף נראה די מצומצם השנה.

אחת מתופעות הלוואי של המערב הפרוע בו 14 קבוצות נאבקות על 8 כרטיסים לפלייאוף הוא שיש מעט מאוד Sellers. חוץ מפיניקס, שיקגו, קליבלנד, הניקס ואטלנטה אין קבוצות שמחוץ למירוץ לפלייאוף. כולן נמצאות באותה סיטואציה כמו הפליקנס וקשה להאמין שהם יצליחו למצוא פרטנר שיהיה מוכן לתת להם ווינגמן איכותי מבלי לוותר על אחד משחקני הרוטציה הבכירים. קנת בייזמור מההוקס או טים הרדוואי מהניקס הן אופציות אבל המשכורות לא מסתדרות וקשה לראות את ההוקס מוכנים לספוג את החוזה של היל (שמסתיים בקיץ 2020). יכול להיות שהפתרון הוא פשוט לוותר על אחד מבין ניקולה מירוטיץ'/ג'וליוס רנדל לטובת ווינגמן אבל אני לא רואה מי ה – 3&D Guy שהם הולכים לקבל תמורת אחד מהם. קורטני לי? מייקל קיד גילכריסט? דילון ברוקס??? האופציות לא ממש מעוררות השראה.

ובהיעדר השראה יכול להיות שהפליקנס צריכים להתחיל לחשוב על אסטרטגיית יציאה. יכול להיות שהם צריכים להבין שזה כבר לא יקרה עם הליבה הקיימת ולמרות שיש להם את דייוויס כבר 7 שנים, הם לא הצליחו לבנות סביבו קבוצה מנצחת בצורה עקבית. זה בטח לא עזר שבאותו זמן הווריורס קיימים ולמעשה מנטרלים כל שביב של חלום על סנסציה. ועדיין, בקיץ הפליקנס יוכלו להציע לו את הסופר מקס וזה יהיה קו פרשת המים. אם דייוויס יקבל את ההצעה (אמור להיות באזור החיוג של 230 מיליון דולר ל-5 שנים), זה ייתן לדל דמפס מרווח נשימה ועוד זמן לבנות סביב דייוויס קונטנדרית.

לעומת זאת, אם דייוויס דוחה את ההצעה, מעבר לכך שהוא יהיה הראשון שמסרב (בצורה אקטיבית) לסופר-מקס, הערך שלו בטרייד יפגע. סביר להניח שעדיין הפליקנס יוכלו להעביר אותו בטרייד ולקבל חבילה ראויה, אבל זו תהיה חבילה פחות שווה ממה שהם יקבלו עליו עכשיו מהסלטיקס או מהלייקרס. ובל נשכח שהוא עבר להיות מיוצג ע"י ריץ' פול, שזה שם נרדף ללברון ג'יימס.



המערב העונה הוא קרב גלדיאטורים, ותקראו לי מוזר אבל אני חושב שאם אין לך סיכוי לנצח בקרב, אולי עדיף לך להיות בקהל. מארק קיובן תמיד מדבר על כך שצריך לעשות זיג כשעולם עושים זג, גם בספורט וגם בעולם העסקים. תמיד צריך לראות מה כולם עושים ואז לנסות ללכת לכיוון השני כי הוא Undervalued ואפשר להשיג פה יתרון יחסי. במערב הנוכחי, יש הזמנות טובה לעשות טנקינג.

סביר להניח שהפליקנס לא ישיגו עוד אנתוני דייוויס בשנים הקרובות, אבל יכול להיות שבאקלים הנוכחי עדיף להם להסתכל על עצמם טוב טוב במראה ולנסות לא לאבד את האנתוני דייוויס הנוכחי שלהם בתמורה לאוויר בעוד שנה וחצי. הם יכולים להיאבק בחירוף נפש על מקום בפלייאוף וכנראה להיות מודחים בסיבוב הראשון או לקבל חבילת נכסים אדירה עבור דייוויס ולהנות מבחירת דראפט גבוהה בדראפט הקרוב. אני לא חושב שלדמפס יש את האומץ לקבל את ההחלטה הזו כרגע ולכן ההחלטה הזו תידחה כנראה לקיץ, אלא שאז זה כבר עלול להיות מאוחר מדי, גם עבור הפליקנס וגם עבור דמפס.

98 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page